Oct 6, 2011

....save the date.....

akhirnya....
setelah hampir 3 tahun setengah saya mampu menggengam segulung ijazah
BACHELOR of BUSINESS ADMINISTRATION
huh!!no word can described dis feeling actually...
semasa mula2 membuat kptusan ingin cont study...
hanyalah saya yang memberi semangat..penguat diri ingin berjaya..
kata2 org yang memandang rendah kemampuan saya..saya telan walau pahit..
kolej swasta yg aku pilih menyebabkan ramai yang tidak bersetuju..
& meminta aku untuk fikir kesan nya jika aku xmampu utk finished study aku ni...
aku tiada pilihan...nk tgu masuk IPTA??ulang balik stpm??aku xberminat...
then aku bulatkan tekad...amik program kerjasama ngn UUM..
belajar di kolej swasta...
betul2 mencabar kesabaran & kewibawaan aku....
masalah yg berlainan tiap2 semester aku hadapi...
dari masalah pengurusan kolej...pentadbiran..diskriminasi..ISO..MQA...
belum masuk maslh subjek...belajar..lecture...kawan2..
semua aku hadapi tanpa blh mengenal makna putus asa,,
belum masuk dugaan dalam aspek kewangan...
belum kucampur masalha hati & jiwa kacau...
aku cuba sepenuh daya aku untuk tidak mengeluh...
tapi aku manusia biasa....
terkadang lemah..letih....
bersama sahabat2 yg memahami diri ini...
aku mampu berdiri seteguh ini...
mengingatkan kembali tujuan sebenar aku belajar...
buatkan aku jadi lebih bersemangat...
bersama kata2 semangat untuk hadapi semua masalah sebagai 
cabaran bergelar mahasiswi...aku tempuh segalanya dengan redha...

on 4 October 2011
berdirinya aku dalam Dewan Muadzam Shah UUM
bersama sahabat n kawan2 seperjuangan adalah untuk menerima hasil usaha kami
secara bertulis & rasminya selama 3 thun..
penat lelah...kami harungi bersama...
airmata kami renangi bersama
senyum tawa kami kongsi bersama
disini kami buktikan yang kami mampu berdiri setaraf dgn mereka2...

 me..kak nani...kawan kak nani...n my beloved sis..kak is

me..efa gary mimi n jiji...
love u oll
 wif  yaya ibu yaya.gary si si kecik Qyra

 kami....

& tetap kami :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...