Oct 28, 2011

--kehilangan---


19 october 2011
di awal hening subuh...
aku dikejutkan dari tidur dengan tangisan kesedihan..
tanpa perlu bertanya...aku dapat meneka..
YA ALLAH...pinjamkan aku kekuatanmu..
melihat orang tersayang terbujur kaku..
makcik2ku menangis tersedu2..aku terus cuba untuk mengawal kesedihan yang bertamu
nenek ku ibarat ibuku...kerana dia yang mengjaga ku sejak dari kecik..
aku ditugaskan untuk memberitahu ahli keluargaku yang lain...
saat itulah aku tidak mampu untuk mengawal sebak didada...
solat subuhku diiringi airmata berlinangan..
bacaan Yassin kuteruskan dalam irama sedu sedan..
anak2 kecil terpingga2 melihat kami...
menagis...airmata berjujuran tanpa henti...
YA ALLAH...
aku harus kuat...
ketika aku dipanggil untuk mencium nenekku buat kali terakhir....
aku tidak mampu...sungguh...aku tidak sanggup...
aku tidak kuat untuk lakukan itu...
semasa arwah ibuku pun aku dipaksa orang ramai untuk mencium dahi ibuku..
tapi sungguh aku tidak kuat...
bukan aku tidak mahu melihat nenekku buat kali terakhir...
tapi aku takut aku tidak mampu untuk meneruskan hidup..
bilamana aku asyik terbayang wajahnya...
dengan pakaian terakhir itu...
YA ALLAH...
suratan takdir dari MU aku cuba terima dengan redha..
saat aku buat entry ni....
airmata aku kawal sebaik mungkin..

hari jumaat ke2 tanpa nenekku..
aku sendirian dirumah peninggalan nenekku...
saat aku tengah mengemas bilik ku...
sungguh tidak terasa keseorangan..
sebab aku masih terasa kehadiran nenek di rumah itu..

sekali bila terfikir ...sedih..airmata..ermm..
penat...tapi bukan aku penat memikirkan nenek..
aku penat dengan airmata..
sebab itu aku memilih utk tidak menunjukkan kesedihanku dengan linangan airmata
aku harus tersenyum...
untuk memberi semangat pada org sekeliling ku..
untuk terus tersenyum..

 YA ALLAH...
sungguh ...saya rindu akan nenek saya
................................................


Oct 26, 2011

--entryferu--

awak....
eah..td tgk awk on9 kat pesbuk ada idea nak buat entry about u
tetiba blurr pulak...
sbb saya xtahu ape sebnrnya yg saya nk tulis..apa yg penting..
siapa saya pada awak...
yg jelas lagi nyata...
awak "sumthing" in my life
kadang2 saya mnyesal awak tegur saya ...
membuatkan saya kenal awk..tahu awk siapa..
siapa awak dlm famly saya...
tapi saya sedar akan takdir...
saya xpaham knp awk buat mcm tu...
kg2 nak je saya tego awk...tny awk KENAPA??
tapi kadang2 lagi...saya berfikir...
siapa saya...................
kadang2 saya nak sangt hati ni benci awk...
tapi saat saya ingin hadirkan rasa benci itu...
rindu semakin kuat mencengkam sanubari...
ni bukan semua cerita tentang awak...
saya penat dah pikir pasal awak ok...
saya harap saya xbuat lagi entry pasal awk...
melainkan hati saya ni ada perubahan...sama ada benci awk ker...
tambah sayang ker....
rindu tu..............ermmm....xleh kira la kan...
okbai!!

Oct 6, 2011

....save the date.....

akhirnya....
setelah hampir 3 tahun setengah saya mampu menggengam segulung ijazah
BACHELOR of BUSINESS ADMINISTRATION
huh!!no word can described dis feeling actually...
semasa mula2 membuat kptusan ingin cont study...
hanyalah saya yang memberi semangat..penguat diri ingin berjaya..
kata2 org yang memandang rendah kemampuan saya..saya telan walau pahit..
kolej swasta yg aku pilih menyebabkan ramai yang tidak bersetuju..
& meminta aku untuk fikir kesan nya jika aku xmampu utk finished study aku ni...
aku tiada pilihan...nk tgu masuk IPTA??ulang balik stpm??aku xberminat...
then aku bulatkan tekad...amik program kerjasama ngn UUM..
belajar di kolej swasta...
betul2 mencabar kesabaran & kewibawaan aku....
masalah yg berlainan tiap2 semester aku hadapi...
dari masalah pengurusan kolej...pentadbiran..diskriminasi..ISO..MQA...
belum masuk maslh subjek...belajar..lecture...kawan2..
semua aku hadapi tanpa blh mengenal makna putus asa,,
belum masuk dugaan dalam aspek kewangan...
belum kucampur masalha hati & jiwa kacau...
aku cuba sepenuh daya aku untuk tidak mengeluh...
tapi aku manusia biasa....
terkadang lemah..letih....
bersama sahabat2 yg memahami diri ini...
aku mampu berdiri seteguh ini...
mengingatkan kembali tujuan sebenar aku belajar...
buatkan aku jadi lebih bersemangat...
bersama kata2 semangat untuk hadapi semua masalah sebagai 
cabaran bergelar mahasiswi...aku tempuh segalanya dengan redha...

on 4 October 2011
berdirinya aku dalam Dewan Muadzam Shah UUM
bersama sahabat n kawan2 seperjuangan adalah untuk menerima hasil usaha kami
secara bertulis & rasminya selama 3 thun..
penat lelah...kami harungi bersama...
airmata kami renangi bersama
senyum tawa kami kongsi bersama
disini kami buktikan yang kami mampu berdiri setaraf dgn mereka2...

 me..kak nani...kawan kak nani...n my beloved sis..kak is

me..efa gary mimi n jiji...
love u oll
 wif  yaya ibu yaya.gary si si kecik Qyra

 kami....

& tetap kami :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...