Aug 17, 2011

::soalan feberet interviewer::


temuduga lagi.....
bila nak keje ntah.....
keje aku ni asep ettend temuduga je la....
temuduga kat KL..KELANTAN...sama jer...
ermm..mayB blom ada rezeki...xpe la aku xkisah sngt..
huhu....

setelah asep menghadirkan diri ke sesi temuduga...
saya akhirnya dpt buat satu analisis...
soalan basic feberet interviewer yg xmungkin dieorg xkn tny...
dah jadi mcm soalan wajib pulak...
&
saya sangt xsuke nak jawab...
actually xthu nk jawab mcm mne...
tapi....
kalo dipikirkan balik.....kdg2 soalan2 mcm tu la yg membezalan kita 
antara soalan2 wajib....
1.introduce urself...
ok lagi...blh jawab dgn lancar nya...
2.background stdy... previous work...
ok lg....
3.about company...
4.about industry
5.isu semasa..
&
soalan seterusnya..biasanya interviewer akan tny last2...
6. apa kelebihan yg ada pada diri u yg akan buatkan saya amik u keje??
ape ug u boleh bagi kat company...
kenapa saya perlu amik awak keje...klebihan ape yg awak ada??
......................................
inilah soalan yg saya sngt xsuke nk jawab....
then bila saya jawab sikit...its like meninggi diri org kate...
die akan tny...
itu jer???betul ker???mcm xcaye jer??
waaaa....sangat xsuke...
gase mcm nak balik umah je time tuh...
hahhahaa...
bukan xprepare...sbb da bnyk kali....
tapi bila dtg part rtu...mst gugup...
n gase cam xnak jawab...
haha...
nak g cari tips ngn org len la.....yg blh tlg jawab soalan nih..
adeh.....
until now....asep attend temuduga je la....
minx yg kelayak degree ....ada yg xdpt...
ada yg dapat..tapi gase xsesuai...
minx kerani....employer xbani nak amik....sbb ada degree...
adoiii...
terkadang gase nk tipu jer....saya ada stpm jer...
kan nti bile die tny...awk buat ape slama ni...
aku tergagap pulak,....
takut juga if one day ...kalau la dapat kerja as a kerani....
kan tiba2 rahsia terbongkar....
ermmm...xbest jugak...dats y la bila aku minx kerani pom aku bawak degree aku...
aku berpegang pada satu jer....
insyaALLAH...kalo ada rezeki aku...ada lah...
huhu
  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...