Aug 17, 2011

~~ceritanya hanya antara kita~~~


bukan sengaja memilih mencoret kisah duka
hanya ingin meluah tanda terluka...
makin disimpan terasa semak didada...
bukan juga ingin menarik perhatian sesiapa...
hanya kepuasan diri sendiri..

jangan memilih untuk menyentuh jika xmampu menjaga..
jangan memilih untuk mengetuk jika diri xingin masuk...
jangan pula bertandang jika hanya menyakitkan..

aku & diriku..
hanya aku yang memahami...
bukan mudah meluah segala isi hati..
untuk dipendam sebuah duka ini...
hanya ALLAH yang tahu
sakit perit segala apa yang aku tanggung...
terkadang buat aku terfikir...
mungkin itu balasan utk segala dosa yang pernah aku lakukan..
sesungguhnya...kucuba meletakkan redha sebagai ketetapan hati...

walau terlalu perit untuk aku lalui...
aku terpaksa juga menempuhi...
mungkin ini penguat semangat ku untuk terus berjuang mencari kebahagian hakiki..

mungkin aku juga perlu berterima kasih atas kehadiran insan2 yang sudi mencoret kisah dalam hidupku..
mungkin tanpa mereka hidupku bukan seperti apa yang aku lalui..
aku bersyukur seadanya...
pengalaman itu mematangkan aku..
makin ramai org yang aku kenali...
pelbagai ragam dapat aku recordkan dalam memori ku...
melalui semua ini...
terkadang buat aku tersenyum sendiri...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...